Reklamacje i zwroty

Reklamcje

W sytuacji, gdy otrzymany towar okaże się wadliwy, możesz skorzystać z następujących uprawnień:- zgłoszenie wady jako świadczenia gwarancyjnego bezpośrednio do serwisu gwaranta (producent, importer) lub bezpośrednio do sprzedającego (procedura reklamacyjna);- zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego, zgłoszenie niezgodności towaru z umową (procedura reklamacyjna);- na podstawie Kodeksu Cywilnego – zgłoszenie reklamacji z tytułu rękojmi.W każdym przypadku zgłoszenia reklamacji Sprzedającemu należy wypełnić formularz reklamacyjny dostępny na naszej stronie internetowej w zakładce „Reklamacje”.W przypadku uruchomienia dowolnej procedury reklamacyjnej transport reklamowanych towarów odbywa się na koszt Kupującego, za pośrednictwem firmy kurierskiej. Nie przyjmujemy przesyłek wysyłanych za pobraniem. Do reklamowanego towaru należy dołączyć komplet akcesoriów oraz kartę gwarancyjną.Reklamacje związane z usługami online (niewłaściwe towary znajdujące się w koszyku lub nieprawidłowo naliczone koszty dostawy towarów) można składać poprzez adres mailowy: kontakt@happy-zoo.pl lub dzwoniąc pod nr infolinii  +48 504-328-635. Zwrotów towarów można dokonywać tylko i wyłącznie na adres: 

Happy-Zoo.pl - Dział Reklamacji
ul. Potworowskiego 1, 60-212 Poznań

 

Zwroty

Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. z 2000r. nr 22, poz. 271 z późn. zm.) Kupujący będący osobą fizyczną nabywającą Towar w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, może odstąpić od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni (liczone od dnia wydania rzeczy lub zawarcia umowy na wykonanie usługi). Stosowne oświadczenie może zostać złożone poprzez przesłanie go w sposób pisemny na adres Dział Zwrotów Happy-Zoo.pl ul.Jarochowskiego 44, 60-239 Poznań, drogą mailową na adres kontakt@happy-zoo.pl. 

Towar zwracany w związku z odstąpieniem od umowy nie może nosić innych śladów użytkowania niż zgodne ze zwykłym zarządem rzeczą. W celu dokonania zwrotu towaru Kupujący zobowiązany jest należycie zabezpieczyć Towar oraz dostarczyć na własny koszt ( prosimy o dołączenie oryginału oświadczenia o odstąpieniu od umowy oraz kopii dowodu zakupu lub innego dokumentu wskazującego na nabycie Towaru przez Kupującego) na adres: Dział Zwrotów Happy-Zoo.pl ul.Jarochowskiego 44, 60-239 PoznańKoszt zwrotny dostawy towaru obciąża Kupującego, o ile odstąpienie nie zostało wywołane faktem choćby przejściowej niemożności spełnienia przez Sprzedawcę świadczenia o właściwościach zamówionych przez Kupującego.

W sytuacji, gdy zwracany towar zostanie zwrócony uszkodzony, niekompletny lub noszący znamiona użytkowania wychodzącego poza zwykły zarząd rzeczą, Sprzedawca zastrzega sobie prawo dochodzenia od Kupującego odszkodowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Sprzedawca przekaże należność na rachunek bankowy Kupującego, wystawi fakturę korygującą, którą odeśle na adres Kupującego.

 

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji

Zgodnie z art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 maja 2013 r. („Rozporządzenie”)  w sprawie możliwości rozwiazywania sporów konsumenckich pozasądowymi metodami, Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.